gloeiende wijn erbij..?
Beste Clown,
Een voldoende warme bak snert gaat er nu goed in, kom net van het ijs met m'n zoontje..straks op het schoolplein in kader kerst wordt warme wijn geschonken bij brandend hout in dito korven...wellicht dit alles in het kader van Gann's "Seasonal Time Periods", waaronder 21-12....
In antwoord op uw reaktie vwb het astro gedeelte:
op pag 118/119 (hoofdstuk7) waar de door u aangehaalde teksten staan, tevens een verklaring voor de 50 jaarscyclus:
"The major cycle of stocks occurs every 49 to 50 years. A period of “jubilee” years of extreme high or low prices, lasting from 5 to 7 years occur at the end of the 50 year cycle.
“7” is a fatal number referred to many times in the Bible and it is ruled by the planet Saturn, which brings about contractions, depression, and panics. Seven times 7 equals 49, which is shown as the fatal evil year, causing extreme fluctuations."
Astro cycles die hier +/- 10% in de buurt komen:
- synodische periode Saturnus - Uranus: 45,36 jr
- 3x Saros cycle = 54 jr
Naar de 20jrs cyclus kan ik slechts gissen, wellicht is het niet geheel toevallig dat deze redelijk nauwkeurig overeenkomt met de synodische periode voor Jupiter-Saturnus, i.e. 19,86 jr; anders mogelijk de Meton cycle = 235 synodische maanden = 19 jr (=1/4 van de oude Egyptische cycle ad 76 jr), wellicht is er nog een verband met de zonnecycle ad ca. 11 jr (?toevallig de interval tussen de 1987 - 1998 "crashes"?)...
Verder is op p107 een Gann plaatje "May Soy Beans" te zien waarop enkele astro lijnen staan ingetekend: Jupiter30 gradenBoogschutter en Mars22gradenBoogschutter...bij kruising van de lijnen een top in de prijs...
Het is zoeken naar spelden, ik denk dat Gann het astrogedeelte van zijn werk niet of nauwelijks op schrift heeft achtergelaten..dit betekent zelfst.die., zoals nu bijv. het boek van P.Mikula: "Gann's scientific methods unveiled".
Wat betreft de bijbel: deze is voor de goede verstaander cq. liefhebber redelijk gevuld met astrozaken..kan me dus voorstellen dat Gann ook om die reden hieraan refereert.
Als laatste: uw Clownindicator spreekt duidelijker taal dan het door u ingevoegde plaatje hierboven. Ben benieuwd naar uw bevindingen hiermee over 2007.
met vr groet