Ilovepippin
Junior member
Helaas Michiel, een 100% score krijg je hier niet mee. Die Venus retrograde van 2007 begon 28 juli en eindigde 9 september.
Maar Venus Retrograde en Direct staat wel 3e op de lijst van Raymond Merrimans´s astro omkeermomenten.
Zorg dat je aan een Ephemeride komt en je kunt je eigen onderzoekje doen.
Vriendelijke groet,
Muy
Voor de fans van Astro Cycles van Larry Pesavento heb ik een theorie.
Het schoot gisteren zomaar door mijn hoofd. Ik ben nog niet zo lang bezig met astronomie en de beurs en ben dus zeker geen expert.
Stelling: we hebben de top van de huidige bull cyclus gehad. De top was dus begin mei.
Motivering:
Tussen 21 april en 15 mei 2011 stonden er 5! planeten in hetzelfde teken: mercurius, venus, mars, jupiter en uranus stonden in ram. Pesavento noemt op pagina 25 het voorbeeld van de top in 1987 (5 planeten in hetzelfde teken) en de bodem in 1974 (4 planeten in hetzelfde teken)
Jupiter – Saturnus oppositie op 28 maart 2011. Dit was de derde en laatste uit de serie, maar toch een belangrijk aspect. Volgens Pesavento echter moeilijk om op te handelen omdat het maanden kan duren voordat het effect plaatsvindt.
Verder minder belangrijk: de maan: apogee en true node op 29 april, voorafgegaan door minimum declination op 28 april.
Verder heb ik ideeën gelezen van 3 cyclusanalisten die allemaal een daling tot in 2012 voorzien. Maar dit even terzijde. Ik had zelf een hele tijd 2013 in gedachten als top van deze bull cyclus, maar begin mijn theorie als serieuze optie te zien.
IK ben benieuwd naar jullie meningen
Ja, ik geloof niet zo in die "eind van de wereld" verhalen.
Ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn, en denk ook dat de kans dat de US default aanwezig is, maar niet imminent.
Ik weet niet of je Merriman leest maar die voorspelt dmv astrologie de financiele markten en in zijn peperdure vooruitzicht zei hij zoiets van: "de dollar kan omhoog, of omlaag of helemaal verdwijnen." Ja, zo lust ik er nog wel een paar. In dit geval is het dus volledig gissen.
Nou, de methodes van Gann berusten op onderzoek. Hij vond cycli die dus onderbouwd met data goed werkten. BV Geo saturnus-mars aspecten. Of Neptunis-Uranus aspecten waarmee hij de prijs van katoen kon voorspellen. In die methode heb ik veel meer vertrouwen.
En die methode zegt dat we een moeilijke tijd tegemoed gaan. Dat de markten zullen vallen tot in 2012. Dan een herstel tot 2015 en dan weer even zakken. Die moeilijke tijd zou nu zo ongeveer moeten beginnen. Een confirmatie zou zijn dat we een lagere top gaan zien.
De zomermaanden zijn meestal rustig, mensen, dus ook beleggers, gaan op vakantie. Dus is moet het allemaal nog zien.
Voorlopig zijn alle markten nog boven de 1x1 Gann lijn, en dus bullish.
Maar als we gaan zakken, dan idd worden goud en de dollar weer gekocht en dus gaat de prijs omhoog. Maar dat neemt niet weg dat we een dipje kunnen krijgen. Maar moet wel zeggen dat ik de kans dit jaar minder acht. In 70% van de jaren van apogee tot perigee zakt de prijs van goud. Maar met jupiter en uranus in ram moet ik dat nog zien. Jupiter heeft nog maar een paar graden dus dan zal het wel over zijn met het feest.