Beste Cold or Warm,
De waaiers plaats ik idd bewust eerder namelijk op ieder potentieel draaipunt en volg die dan in de richting waarin ik handel...... immers de retrograde gang van Mercurius doet gewoon weer wat ervan verwacht werd.... kijkt u maar eens naar de vertwijfeling in de KK...
Een google op de naam Gann levert heel veel op en helaas ook bagger. De eerste inspanningen kunt u het beste doen op het werk van Gann zelf vandaar de boeken in de lijst. Omdat Gann niet alles heeft prijsgegeven - zie eerdere citaten- is er dus ruimte voor interpretatie waar helaas ook een deel charlatans op in is gesprongen die er grof geld aan proberen te verdienen. Bomen en Bos helaas dus prefereer ik de no-nonsense aanpak conform JBF.
Van een leverancier verwacht ik dat hij\zij dat levert wat is aangeboden, igv Eurobench is dit niet het geval hetgeen al heel snel duidelijk was, de ondersteuning van forest bergen is er eentje van vlotte babbel en vervolgens helemaal niets doen. Chartnet levert hele slechte kwaliteit wat door de meeste gebruikers niet eens wordt opgemerkt.
Du moment men op een intensieve manier met indicatoren en advanced TA gaat werken is de kwaliteit van de data essentieel want als u zich realiseert wat een indicator doet, ergo wat de formule is en dus hoe de berekening gedaan wordt dan kunt u ook zien hoe deze beinvloed wordt, etc etc.... Persoonlijk vind ik dat ik niet te veel vraag doch dat de massa alles maar voor zoete koek slikt. Een wijs man leerde mij : THE DEVIL IS IN THE DETAIL.
In het boek van C. Brown staat nog heel veel meer en wees gerust het waarnemen van het belangrijkste uit het boek is toch weer van een andere orde dat ziet u de gemiddelde KK leut toch echt niet doen. En dan nog even heel fijntjes... ook u heeft die opmerking al eerder gelezen namelijk in het artikel van GJN (als voetnoot) wat op de site na te lezen is. Daarnaast heeft u zelfs meer presentaties gevolgd van GJN dan ik dus u zou eigenlijk meer moeten weten.....
Het was gewoon simpelweg weer een school voorbeeld.
Beste Manubiae,
Amibroker kunt u gratis downloaden en als proefversie gebruiken, feitelijke aanschaf is te overzien, ben momenteel bezig met een lijst met vragen aan die gasten en na beantwoording kan ik pas iets zinnigs zeggen. Voorlopig gebruik ik die proefversie al moet men wel alles opnieuw invoeren als het programma is afgesloten en opnieuw opgestart wordt. Ben overigens wel benieuwd naar de kwaliteit van de data van Bloomberg..... ze hebben een aardige naam dus men zou zo zeggen..... aan de andere kant dat heeft Reuters ook (dacht zelfs nog beter) maar het verhaal gaat wel dat de RSI die zij op de terminal toveren niet conform de formule van Wilders is berekend.... u ziet het is echt niet zo eenvoudig...
Voor een ieder voeg ik de laatste grafiek van gisteren toe opdat uw vragen over de kleur van de lijntjes en positie van AEX en RSI weer zijn beantwoord.
Groet enne TRADE TO WIN.