Zo even pauze ….. pfff drukke dag…. net werken…
Correctie Beste Veeboer,
Die long entry’s waren er wel degelijk gisteren (overigens vandaag ook weer) doch ze werden netjes uitgestopt door de actieve Stop-Win. Een koersbeweging gaat nooit in een rechte lijn er zitten altijd tegenbewegingen in of zo u wilt trend en correctie waarmee iedere correctie een potentieel draaimoment is. Het is nu juist de grote verdienste van de Technische Analyse Nieuwe School dat deze u een setje metertjes biedt welke het mogelijk maakt te conditioneren en daarmee inzichtelijk te maken waar u mee van doen heeft. En de maar is er ook want het is geen Heilige Graal dus u moet een paar zaken toevoegen.
Een scoringspercentage van 51% winst trades is een veel te laag percentage, de voormalige beursvloer professional die hier vroeger zijn licht nog wel eens liet schijnen gaf aan dat als een systeem meer dan 71% scoort het pas zinvol is dit voorwaarts te gaan testen. Overigens scoort het onlangs hier aangehaalde MA 5 en 25 voorbeeld nog weer een stuk lager dan 51%. Mijn eigen systeem beoordeel ik veel realistische namelijk gerelateerd aan de feitelijke beurs beweging op het percentage parels dat het scoort van de substantiële koersbewegingen. Dat wil zeggen bijvoorbeeld van 563,98 – 401,45 en dat komt ruim boven de 100% zodat ik nu de swings in deze beweging er ook in betrek en dan krijgt u zoiets als 563,98 – 470,49 - 559,43 – 480,87 – 521,49 – 401,45. En omdat die laatste nog geen 100% scoort ben ik nog niet geheel tevreden al heeft rupsje best genoeg aan het eerste criterium.
In haar boekje geeft de bruine mevrouw expliciet aan, inclusief prioriteiten, wat de door haar zelf voorgestane hulpmiddelen zijn bij het traden, de MACD komt overigens niet op dat lijstje voor, de mosseltjes wel. Ze geeft zelfs aan wat het ene ding is wat u uit het gehele boekje dient op te pakken, u raadt het al het is een reading hulpstukje bij uitstek. Het mijn inziens belangrijkste echter staat op bladzijde 48 en dat betreft de wijze waarop u uw grijze massa laat functioneren. Natuurlijk besef ik me ter degen dat zoiets niet voor iedereen is weggelegd en dat ik een voorsprong heb omdat mij dit in het bedrijfsleven reeds jaren geleden is aangedragen waarna ik het tot kunst heb verheven. (ach ik zal wel weer een arrogante eikel wezen voor sommigen)
Zo weer aan het werk…. Het ligt op straat dus even bukken en oprapen die parels.
Mvrg.