beste Heer Clown,
Ik heb het boek van Carolan vandaag pas binnen gekregen en inderdaad Venus wordt er niet in genoemd.
Waar ik me op dit moment vooral mee bezig hou,is het uitzoeken wat mij het beste lijkt om zo goed mogelijk in de toekomst te kunnen kijken.
Nadat u een lange tijd geleden al aangaf dat een van uw technieken met astronomie te maken had,en niet om te slijmen,maar op het gebied van TA acht ik uw kennis toch zeer hoog,heb ik mij er ook eens in verdiept.
En er ging inderdaad een wereld voor mij open,hier wil ik meer van weten,vandaar dat ik alles wat er wat mee te maken heeft,of zijdelings mee te maken heeft gewoon koop om er wijzer van te worden.
Ik ben er wel achter gekomen dat de combinatie van Astronomie,EW,Fibonacci,cycles en Gann de best voorspelbaarde waarde heeft voor de beurs.
Maar om die technieken nou allemaal goed te snappen en te kunnen combineren ben ik nog wel eventjes zoet.
Vooral WD Gann en EW vindt ik erg moeilijk, maar aldoende leert men.
Het boek van Carolan lijkt mij toch een welkome aanvulling op mijn steeds voller wordende boekenkast en heeft ook zeker raakpunten met het laatste boek van de bruine mevrouw,Fibonacci analyses.
Dus ik zie het toch als een stap voor stap onderzoekproces.
Om zodoende met steeds groter wordende zekerheid de beurs te kunnen voorspellen.
Heb ik toch nog een vraag,in een ver verleden heeft u aangegeven dat u Merrimann eigenlijk niks vond.
Ik heb lang geleden zijn eerste boek van de reeks van 4 gekocht en vond het ook helemaal niks,of ik snapte het toen nog niet.
Laatst toch maar zijn derde boek gekocht en ik vindt dit toch een mooi naslagwerk voor de middellange termijn.
denkt u nog steeds negatief over zijn boeken of is uw mening over hem veranderd,mijn mening in ieder geval wel.
mvg. niet zo kwik,maar wel fit.
EDIT:
Heer Clown,
Zijn 3de boek Geocosmic correlations to trading cycles is een mooi naslagwerk.
Het beschrijft de aspecten van 0-90-120-180-240-270 graden tussen de planeten zon,venus,mars,jupiter,saturnus,uranus,neptunes en pluto.
Hij heeft alle aspecten dus uitgezocht van de Dow Jones vanaf 1958 meen ik en van de S&P vanaf het begin.(1982).
Hij zoekt dus naar cycles en aspecten en geeft dat in zijn boek,wat ik dus een mooi naslagwerk,zo goed mogelijk weer.
In zijn boek beschrijft hij ook de retrograde en direct periodes van de planeten.
U schrijft altijd terecht Meten is weten en gissen is missen.
En dat meten heeft Merriman hierbij voor mij gedaan.
mvg
EDIT:
Merriman gaat in zijn boek over de 171 jarige planetaire cycles hit terug tot 1931.
Hij heeft het erin veel over de '72'-year cycle.
Ik zal me eens goed gaan inlezen over het komende aspect aangezien u het zeer belangrijk vindt.
mvg.